Update:
 

Calatoria noastra prin sunet te va ajuta sa te reconectezi cu sentimentul de recunostinta. Iti recomandam sa o asculti dimineata si seara >>> click aici <<<

* * *

Foarte mult timp am crezut ca o viata frumoasa, plina de bucurii si invataminte este un lucru care se intampla oricarui om si ca voi trece si eu prin asta in timp ce trec anii. Nu m-am gandit niciodata ca va trebui sa invat cum sa traiesc, ca exista anumite domenii si moduri de a observa lumea pe care va trebui sa le stapanesc pana cand voi ajunge sa traiesc o viata fericita, simpla si fara prea multe complicatii.

 

Sonja Lyubomirsky care a studiat in amanunt domeniul psihologiei pozitive, scoate in evidenta 12 obiceiuri pe care le au doar oamenii fericiti si care-i ajuta sa-si creasca nivelul de fericire. Poti sa incepi sa practici aceste obiceiuri incepand de astazi si sunt sigur ca vei incepe sa simti efectele acestora destul de repede.

 

Vreau sa scot in evidenta aceste 12 obiceiuri pentru ca indiferent unde esti acum in viata ta, vei putea sa aplici aceste ritualuri ale fericirii oricand doresti:

 

1. Dedica-te obiectivelor tale

Atunci cand te dedici cu toata inima sa faci ceva, acest lucru vine la pachet cu o sursa de energie care te sutine sa faci asta. Atunci cand te dedici complet sa faci ceva, mintea ta isi indreapta atentia catre modalitati prin care sa poti sa faci acel lucru. Desi poate suna contra-intuitiv, atunci cand nu ai nicio alta optiune, adica sa nu te poti razgandi si sa mergi in directia pe care ti-ai propus-o, asta-i face pe oameni mai fericiti pentru ca stiu foarte clar o parte din obiectivul lor.

 

2. Evita sa faci comparatii

Atunci cand te compari cu altcineva, poti sa ajungi in situatii destul de nasoale. Daca cumva apreciezi ca esti “mai bun/a” decat cealalta persoana cu care te compari, acest lucru iti va da un simt al superioritatii eronat si chiar nesanatos. Si uite asa incepe sa ti se umfle in mod artificial ego-ul.

 

Daca te consideri “mai putin bun/a” decat persoana cu care te compari, ajungi sa discreditezi toata munca pe care ai facut-o si sa arunci la gunoi tot progresul pe care l-ai facut. Daca te uiti cu atentie in interior, vei observa ca de cele mai multe ori, acest obicei de a te compara social nu vine dintr-un loc prea sanatos. Daca simti vreodata nevoia de a te compara cu cineva, fa-o cu o versiune mai tanara a ta.

 

3. Mareste-ti numarul de experiente in care esti in starea de FLOW

Aceasta stare de FLOW apare atunci cand faci ceva si timpul pare ca s-a oprit. Este atunci cand esti atat de concentrat pe ceea ce faci incat devii una cu acel lucru. Nu ti-e somn, nu ti-e foame si nu treci prin diferite stari emotionale. Esti doar complet absorbit de ceea ce faci. Nimic nu te distrage si nu ai altceva catre care sa-ti indrepti atentia.

 

4. Concentreaza-ti atentia pe partea plina a paharului

Oamenii care reusesc in ceea ce-si propun au capacitatea de a-si crea propria stare de bine. Indiferent de situatie, persoana care reuseste sa puna lucruri in practica va vrea mereu sa-si concentreze atentia pe partea plina a paharului, pe ceea ce functioneaza si pe ceea ce a invatat. Aceasta stie ca esecul este doar o oportunitate prin care poti sa cresti si sa inveti o noua lectie de la viata. Persoanele care-si concentreaza atentia pe partea plina a paharului vad lumea ca pe o insiruire nesfarsita de oportunitati, mai ales in momentele grele.

 

5. Arata bunatate fata de cei din jur

Atunci cand ajuti pe cineva, acest lucru declanseaza eliberarea de serotonina in creierul nostru. Serotonina este o substanta care sustine un sistem imunitar sanatos si-ti ofera o senzatie de fericire. Cand ajuti pe cineva vei observa ca te simti foarte bine. Ce-i interesant cand faci acest lucru este ca nu doar tu te vei simti bine, ci si oamenii care observa aceasta bunatate din partea ta. Nu-i asa ca-i foarte tare? Cei care observa ceea ce ai facut vor primi cate o portie de serotonina doar pentru ca au vazut ceea ce s-a intamplat. De asemenea, nu stiu daca stiai dar ceea ce incearca sa faca cele mai multe anti-depresive este sa te ajute sa secreti mai multa serotonina.

 

Arata bunatate fata de cei din jur si totul va fi foarte bine.

 

6. Exprima recunostinta pentru ceea ce ai acum in viata ta

Atunci cand apreciezi ceea ce ai, vei observa ca aproape instant va creste valoarea acelui lucru in ochii tai. Interesant, nu-i asa? Asa ca atunci cand simti recunostinta pentru lucrurile bune pe care le ai deja in viata ta, acest lucru va da nastere unei senzatii profunde de fericire, fara sa fie nevoie sa iesi in oras si sa-ti cumperi ceva. Suna foarte logic. Exista o sansa destul de mare sa intampini dificultati atunci cand vrei sa fii fericit daca nu esti recunoscator pentru ceea ce ai acum.

 

7. Invata sa ierti

Sa hranesti si sa tii in interiorul tau sentimente de ura sau dispret este foarte rau pentru starea ta de bine. Mintea nu face diferenta intre o emotie care a avut loc in trecut si una pe care o simti acum. Atunci cand ai sentimente negative fata de cineva si te gandesi in mod constant la acest lucru, acele stari negative iti erodeaza sistemul imunitar. Te pui singur intr-o stare cleioasa care ramane cu tine de-a lungul zilei. Merita?

 

8. Dezvolta relatii sanatoase cu cei din jur

Cei mai fericiti oameni de pe planeta sunt cei care dezvolta relatii profunde si pline de semnificatii cu cei din jur. Stiai ca exista studii care scot in evidenta faptul ca rata de mortalitate se dubleaza pentru oamenii care traiesc singuri? Incredibil, nu-i asa?! Asta pentru ca avem acea senzatie placuta in interior atunci cand avem un cerc de prieteni cu care ne putem impartasi experientele. Simtim ca suntem conectati si ca facem parte din ceva mai mare decat doar noi insine.

 

9. Dezvolta-ti strategii de a raspunde in fata provocarilor

Modul in care raspunzi in fata momentelor dificile isi va pune amprenta asupra caracterului tau. Sunt momente in care apar situatii dificile – si da, imi pare rau sa-ti dau aceasta veste: unele dintre ele sunt inevitabile. De aceea, cauta sa-ti dezvolti anumite modalitati creative prin care sa faci fata provocarilor, instrumente care sa-ti fie disponibile oricand ai nevoie de ele.

 

10. Trateaza-ti corpul cu respect

Atunci cand ai un corp echilibrat, acest lucru contribuie semnificativ la starea ta de fericire. Daca stai prost la capitolul energie fizica, atunci energia ta mentala (impreuna cu capacitatea de a te concentra), starea in care vei fi si dorinta de a-ti urma scopurile care sunt importante pentru tine, toate acestea vor avea de suferit. Stiai ca s-a dovedit deja ca persoanele deprimate care fac exercitii fizice constata o crestere a nivelului de fericire? Si uite care-i partea interesanta: sase luni mai tarziu, persoanele care au participat in programul de exercitii fizice aveau sanse mult mai reduse sa pice din nou in depresie pentru ca aveau un simt al auto-realizarii si al stimei de sine crescut.

 

11. Bucura-te de momentele frumoase

Starea de fericire profunda nu prea poate sa existe daca nu incetinesti ritmul in care mergi ca sa te bucuri ca esti fericit. Este destul de usor ca intr-o lume in care esti stimulat din toate partile si in care totul se misca in jurul tau, sa uiti sa te bucuri de experientele placute din viata. Atunci cand neglijam ceea ce se intampla, este ca si cum am luat magia acelui moment si am arunca-o la gunoi. Sunt exact aceste momente simple din viata care ne ofera experientele cele mai profunde daca ne amintim sa le traim din plin.

 

12. Orienteaza-ti atentia catre ceva mai presus decat tine  

Atunci cand iti cultivi sinele urmand anumite invataturi, iti dai seama ca viata este mult mai mult decat doar propria persoana. Astfel ajungi sa dai la o parte ideea prosteasca ca tu esti “cel mai tare din parcare”. Iti permite sa te conectezi cu un mod de a gandi diferit care-ti deschide ochii si-ti permite sa observi lucrurile din jur la un alt nivel. Unii din oamenii care si-au lasat amprenta in aceasta lume si in istorie au spus ca au facut ceea ce au facut pentru a au stiut ca “aceea este menirea lor”.

 

Incepe chiar astazi sa practici cel putin 2 din aceste 12 obiceiuri pe care le au doar oamenii fericiti. Ce obiceiuri ai ales? Lasa-mi un comentariu mai jos. Aminteste-ti mereu: fericirea este o alegere, nu un efect.

Spune si altora!