Update: 

Calatoria noastra prin sunet te va ajuta sa adormi usor si sa ai parte de un somn profund si odihnitor >>> click aici <<<.

* * *

Stresul a inceput sa exista in forme din ce in ce mai variate si modul in care afecteaza acesta mintea si corpul omului este incredibil. A fost chiar inventata o scara a nivelului de stres si ce se poate intampla daca se depaseste o anumita valoare pe perioada unui an. Stresul este una din principalele cauze pentru insomnie.

 

Ti s-a intamplat vreodata…

Sa stai intins si mintea sa nu-ti mai taca? Sa vorbeasca iar si iar despre munca, cum s-a comportat seful, proiectul urgent, colegii de servici, cearta cu iubitul/iubita, timpul din ce in ce mai presant, prietenii care te tot invita in oras, etc.

 

Un dialog intern poate fi ceva de genul:

 

AAaaaaa, in sfarsit in pat. A sosit timpul sa ma relaxez.

Da, ce bine e in pat.

Ia sa ma invelesc bine, ma asez confortabil, si acum ma relaxez.

Mmm, ia sa ma intorc pe o parte, poate e mai bine asa.

Acum incep sa relaxez.

Ce-a vrut sa  spuna asta astazi cu faza aia? Stai sa vezi ce-o sa iasa din asta

Pffffff….e dus rau de a putut sa faca asta

Aaa, stai asa ca ma doare mana

Ma intorc pe partea celalata si o sa ma relaxez mai usor

Da, e mai bine asa…

Mmm, ma relaxez cam greu, mi s-a facut cald

Ia sa ma dezvelesc

A inceput sa ma doara mana si mi-e frig

Offfffffffffffffffff

 

O solutie?

Pe asta am invatat-o de la Richard Bandler. Nu cred ca el a inventat-o insa functioneaza al naibii de bine.

 

Incetineste foarte mult viteza cu care vorbesti, cu care iti vorbesti. Nu doar lungesti anumite vocale ci si vorbesti mai rar. Si incet, incet vei incepe sa te relaxezi si vei adormi. Face minuni! Cam asa ar arata dialogul:

 

In sfarsit iin paat. A soosiiiit tiiimpuuul saa maa relaxeeeeez.

Daaa, ce bineeee e in paaaaat.

Ia sa ma invelesc bineeeee, ma asez confortabiiiiiiil…..si….

Iaaa saa maa intorc pe o parte si…

 

Incearca si vezi se intampla.

 

Un Mediu Pentru Somn

Asigura-te ca temperatura este ceva mai scazuta in camera in care dormi. Dupa cum stii, temperatura mai scazuta joaca un rol important in profunzimea somnului. Multe studii au demonstrat ca temperatura optima este intre 16 si 20 de grade Celsius. Parerea lui Dr. Mercola este ca temperatura maxima sa fie de 21 de grade Celsius.

 

Cu cat este mai liniste in camera si cu cat este mai intuneric, corpul se odihneste mai profund. Aviz celor care dorm cu televizorul deschis. Unii spun ca ii relaxeaza sa adoarma in fata televizorului si ca ii ajuta sa se relaxeze. Cu ajutorul fisierului audio din urmatorul articol, vei putea spune adio televizorului.

 

Asa ca asigura o temperatura optima in camera, opreste orice sursa de zgomot si fa cat mai intuneric.

 

O alta posibila piedica

Dusul facut chiar inainte de somn poate fi un dusman al dorintei de a adormi rapid si profund. Iti creste temperatura corpului si apoi trebuie sa astepti ca ea sa scada. Astfel iti este intarziata si ora de culcare.

 

Solutia: fa dus cu cel putin 60-90 de minute inainte sa dormi

 

O Tehnica Faina

Pe aceasta am invatat-o de la Eben Pagan (David DeAngelo).

 

Este foarte simplu. Te asezi confortabil in pat dupa ce ai incercat pe cat ai putut sa indeplinesti conditiile de la punctul anterior si iti indrepti atentia catre respiratie. Urmaresti cu atentie modul in care fiecare inspiratie iti umple plamanii cu aer si simte cum cu fiecare expiratie, aerul iti paraseste plamanii.

 

Fii atent/a la respiratie timp de cateva momente. Apoi estimeaza cam cat dureaza sa inspiri si expira intr-un timp de doua ori mai mare.

 

De exemplu: Daca atunci cand inpiri poti numara 1, 2, 3. Cand expiri numara pana la 6. Desi poate la inceput vei face asta constient de cateva ori, in scurt timp, imediat ce te intinzi si hotarasti ca vrei sa te odihnesti, vei incepe sa respiri automat astfel.

 

Ai invatat destul de multe! In ultima noastra oprire din aceasta calatorie vom explora metoda biologica de a “pacali” corpul sugerandu-i ca el de fapt doarme si nu este treaz, vom vorbi despre Autohipnoza si ce poti face pentru ca in momentul in care atingi patul sa stii ca ai doar doua optiuni: somn sau sex. Suna fain? A da, si  desigur surpriza audio.

~~~***~~~

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmatorul Articol >>>

Ti-a placut articolul? Impartaseste-l cu prietenii pe Facebook, Twitter si apasa butonul Like.

Tu cum reusesti sa te relaxezi seara? Daca ai intampinat probleme cand ai vrut sa adormi, cum ai trecut peste ele? Raspunde-ne intr-un comment mai jos.

Spune si altora!