Sa tragi un pui de somn este ca si cum ai da restart unui computer. Dupa aceea ai o minte mai clara si limpede. Insa a stii cat si cum sa dormi, ar putea fi la fel de mult o arta precum este o stiinta.

 

Perioada recomandata pentru un somn de scurta de durata si care sa te energizeze, este de 10-20 de minute. Insa in functie de ceea ce-ti doresti sa faca acesta pentru tine, alte durate de timp ar putea fi mai potrivite.

 

Pentru ca informatiile din memoria cognitiva sa se aseze mai bine, un somn de 60 de minute este mai potrivit. Somnul in care undele cerebrale au o fecventa scazuta, te ajuta sa-ti aduci aminte fapte, locuri si persoane. Dezavantajul este ca te simti putin ametit cand te trezesti.

 

Iar apoi este somnul de 90 de minute ce cuprinde un ciclu complet de somn, ce ajuta memoria emotionala si procedurala cat si creativitatea, cum ar fi situatia in care doresti sa inveti sa mergi pe bicicleta. Pentru ca a fost parcurs un ciclu REM complet, acest lucru atrage de la sine de obicei o cantitate minima de ameteala sau dezorientare, senzatii normale prin care trecem cateodata cand ne trezim.

 

In afara de aceste recomandari, o sugestie foarte interesanta este sa stai cu spatele usor inclinat in timpul acestui somn de scurta durata, ca si cum ai te-ai sprijini de o perna mai mare, pentru ca te va ajuta sa eviti sa intri in somn profund. Daca observi ca visezi in timpul somnului de 10-20 de minute, acesta ar putea fi un semn ca nu te odihnesti cum trebuie in timpul noptii.

 

Pentru o lista completa a articolelor pe care le avem legate de somn, da click aici.

 

Pentru a asculta inregistrarea pe care am creat special pentru a te ajuta sa ai parte de un somn profund si odihnitor, da click aici.

Spune si altora!