Starea de depresie te poate slabi si este foarte diferita de cea in care doar esti nefericita. De obicei exista un motiv in spatele nefericirii, in timp ce depresia este mereu acolo.

 

Poti fi nefericita pentru ca ai fost respinsa sau nu ai primit locul de munca pe care ti l-ai dorit. Cand este vorba de depresie, este ca si cum ai fi intr-un tunel intunecat in care nu exista lumina. Speranta dispare si lucrurile care obisnuiau sa-ti placa devin o povara.

 

Chiar daca cineva castiga la loterie, acest lucru nu-l va ajuta sa iasa din stare de depresie si nu este niciodata o idee buna sa-i spui cuiva ce sufera de depresie sa-si puna viata in ordine si sa se adune. Din pacate, nu este asa de simplu, insa exista metode prin care sa atenuezi efectele depresiei:

 

1. Indreapta-ti atentia intr-o alta directie

Daca este posibil, fa tot ce poti pentru a-ti distrage atentia si a iesi din buclele vicioase in care gandesti prea mult. Cand treci prin depresie, gandurile nu sunt foarte prietenoase. Joaca-te cu animalul de companie sau fa o plimbare. Citeste o carte daca poti sa te concentrezi sau termina un puzzle. Fa orice pentru a nu tine in minte acele frici si ingrijorari. Mentinandu-te ocupata este o metoda buna pentru a trece peste depresie.

 

2. Redu la tacere autosabotarea

Oamenii ce trec prin depresie au tendinta sa vada lumea intr-un mod negativ. Cand lucrurile nu sunt in ordine dau vina pe ei si cand merg bine, spun ca este vorba de noroc. Depresia te face sa te indoiesti de tine si iti creeaza un sentiment de neputinta. Observa dialogul intern negativ si aminteste-ti ca acest tip de gandire este unul specific unei persoane depresive, nu al uneia sanatoase ce tinde catre echilibru.

 

Cand simti ca esti la pamant, nu-ti lua gandurile prea in serios. Doar observa-le. Asta nu inseamna ca ar trebui sa le crezi. Starea de depresie te poate induce in eroare. Tine lucrurile in perspectiva.

 

3. Iarta-i pe ceilalti

Cand purtam ranchiuna, noi suntem cei care simtim furia. Persoana pe care esti furioasa probabil ca-si vede de viata ei, fara sa aiba deloc in vedere modul in care te simti. Nu te mai lasa controlata de astfel de situatii. S-ar putea sa te fi facut sa suferi in trecut, asa ca nu lasa acel sentiment sa aiba continuitate. Doar tu esti cea afectata. Gaseste o cale prin care sa ierti, pentru ca acea situatie pur si simplu nu merita. Renunta la povara emotionala si vei observa ca ai o stare de spirit mai buna si acest lucru te va ajuta sa treci peste starile depresive.

 

4. Mediteaza

O minte ce se afla in starea de depresie are tendinta sa ramana blocata in tot ceea ce este gresit si se ingrijoreaza in legatura cu toate posibilitatile negative care ar putea sa apara. Acest ciclu vicios al gandurilor negative intareste suferinta si nu este de ajutor in a putea trece peste depresie.

 

Cand meditezi te concentrezi pe starea de prezenta si aceasta este o abilitate ce se cere practicata. De cele mai multe ori, mintile noastre sunt pline de ganduri si a te concentra pe momentul prezent pare sa fie ceva nenatural pentru mintile noastre. Practica a fi in contact cu simturile in momentul prezent. Observa ce simti, ce vezi, ce auzi, daca exista un miros anume in jur sau daca ai o anumita aroma ca si gust. Conectandu-te cu simturile vei avea mai putin timp pentru ingrijorari.

 

5. Expune-te la mai multa lumina

Probabil cu totii am simti acea starea prin trecem in momentul in care vine anotimpul friguros, datorata faptului ca suntem expusi la mai putina lumina. Tocmai de aceea, expune-te la cat mai multa lumina naturala, mai ales daca si-au aparitia si razele soarelui. Aseaza-ti biroul in dreptul unei ferestre.

 

Aceasta stare negativa mai poarta numele de astenie de iarna si este caracterizata printr-un somn superficial, anxietate, depresie, iritabilitate, oboseala, apatie si pur si simplu o stare fara chef. Expunerea la lumina este unul din elementele cheie.

 

6. Asculta muzica clasica

Mereu am considerat muzica clasica ca fiind hrana pentru suflet. Sunetele armonioase ale viorii sau ale pianului pot schimba atmosfera imediat si sa-ti dea o stare pozitiva. Pe Youtube pot fi gasite toate marile opere ale clasicilor: Johann Bach, Beethoven, Chopin, Vivaldi, Franz Liszt, Johann Strauss, Mozart, etc.

 

7. Foloseste-ti bine timpul

Da-ti seama ca starea in care esti nu este echilibrata. In timpul depresiei, avem tendinta sa vedem lucrurile negative in orice si poate fi dificil sa avem o viziune echilibrata asupra a ceea ce se intampla. Aminteste-ti intr-un mod subtil ca esti pe lungimea de unda a negativitatii si nu da atentie gandurilor care-ti trec prin minte. Cu siguranta sunt distorsionate cand treci prin depresie. Aceasta idee in sine poate sa-ti ofere un anumit nivel de confort cand lumea din jur pare mohorata. Nu va dura pentru totdeauna. Aminteste-ti ca schimbarea este singurul lucru care-i mereu constant si ca nu te vei simti asa pentru totdeauna. Ai rabdare si fa ce stii mai bine pentru a avea grija de tine. Mananca bine si dormi cand simti ca este nevoie. Doar spune-ti ca si aceasta etapa va trece si va ramane undeva in urma.

 

8. Foloseste simtul tactil

Stiinta a dovedit faptul ca terapiile ce implica simtul tactil ii poate ajuta pe unii oameni sa treaca peste starea de depresie, sa diminueze hormonul de stres numit cortizol si sa mareasca nivelul hormonului care-ti ofera o stare de bine numit oxitocina. Terapiile pe care le poti lua in considerare sunt: reflexoterapia, acupunctura, acupresura si masajul.

 

9. Dormi cat simti ca ai nevoie

Somnul si starea emotionala sunt strans legate una de cealalta. Somnul lipsit de profunzime iti poate cauza o stare de stres sau irascibilitate, in timp ce un somn sanatos sustine o stare de bine. Studiile au aratat ca pana si privarea de somn partiala are un efect semnificativ asupra starii de spirit. Facand pasi pentru a te asigura ca ai parte de un somn corespunzator, te va ajuta sa ai o stare de spirit mai buna. Calitatea somnului este direct legata de calitatea experientelor prin care treci cat timp esti treaza, inclusiv claritatea mentala, productivitatea, echilibrul emotional, creativitatea, nivelul de energie si chiar numarul de kilograme. Este una din putinele activitati care-ti ofera atatea beneficii pentru un minim de efort depus.

 

10. Fa sport

Exercitiile facute cu regularitate au beneficii pentru a trece peste depresie. Exercitiile fizice elibereaza endorfine ce-ti imbunatatesc imunitatea si iti ofera o stare de bine. Pe langa o buna dispozitie, sportul facut cu regularitate ofera si alte beneficii in materie de sanatate, cum ar fi un nivel scazut al tensiunii arteriale si te ajuta sa dobandesti incredere in sine. Expertii ne sfatuiesc sa facem intre 30 de minute si o ora de exercitii moderate cum ar fi mersul vioi, de trei pana la 4 ori pe saptamana.

 

11. Include in dieta acizi grasi de tipul Omega 3

Participantii dintr-un studiu din 2002 ce a aparut in Arhivele de Psihiatrie Generală, au luat doar un gram de ulei de peste in fiecare zi si au observat o reducere cu 50% a simptomelor precum anxietatea, tulburari de somn, sentimente inexplicabile de tristete si ganduri de sinucidere. Acizii grasi de tip omega 3 pot fi asimilati din nuci, seminte de in si peste cum ar fi somonul sau tonul.

 

12. Incearca terapia cognitiva

Terapia cognitiva poate fi foarte folositoare in a contracara depresia si este bazata pe principiul ca anumite moduri de a gandi, pot declansa anumite stari de sanatate, precum depresia. Terapeutul te ajuta sa intelegi tiparele de gandire pe care le ai in acest moment si sa identifici orice idei false sau nocive, impreuna cu gandurile care vin la pachet, ce ar putea declansa depresia sau sa o inrautateasca. Scopul este sa-ti schimbi gandirea si sa eviti aceste idei, cat si sa schimbi modul in care gandesti intr-unul realist si care te ajuta.

 

13. Scrie un jurnal

Acest lucru poate functiona in doua directii. Fie il folosesti sa-ti scrii fricile si ingrijorarile unde, cateodata, sa ai o supapa de genul acesta poate functiona ca o alinare si iti poate usura mintea, iar o alta modalitate buna de a folosi un jurnal este sa scrii cel putin cinci lucruri in fiecare zi pentru care esti recunoscatoare.

 

Acest lucru ne ajuta sa gandim pozitiv si ne ajuta sa ne reamintim ca lucrurile nu sunt niciodata atat de rele. Intr-un jurnal al recunostintei poti scrie orice s-a intamplat in timpul zilei si te-a facut sa-l apreciezi. Un strain care ti-a zambit, soarele care straluceste, orice pozitiv functioneaza.

 

14. Petrece timp cu prieteni

Acest lucru poate fi unul din cele mai dificil de facut lucruri atunci cand treci prin depresie, dar este una din activitatile care te imbogateste cel mai mult. Fa posibil sa iesi afara. Sa te izolezi de ceilalti poate fi o ideea buna dar pune o limita de timp si apoi iesi din nou. Acest lucru poate avea un efect pozitiv enorm asupra starii tale de spirit.

 

15. Evita sa renunti

Depresia te poate face sa-ti doresti sa te ascunzi de lume si sa dispari. Este in regula sa-ti iei niste timp doar pentru tine departe de lume, insa pune-ti o limita de timp si apoi fa ceva productiv pentru a-ti imbunatati starea. Depresia poate fi tinuta sub control si viata dincolo de aceasta poate fi frumoasa. Tine-te bine si pastreaza-ti speranta.

 

Desi sugestiile de mai sus pot fi folositoare, o stare de depresie ce persevereaza ar trebui investigata mai departe. A vedea un medic speciaslist in cazuri de depresie pentru a vorbi despre anumite simptome este un pas in directia cea buna.

Spune si altora!