In ultimul an am avut ocazia sa traiesc si sa aplic tehnici de comunicare si influentare intr-o lume in care nu eram sigur cand sau daca voi avea ocazia sa intru: lumea brandurilor de lux.
Cand spun brand de lux ma refer la ceasuri, bijuterii, haine si masini de lux, hoteluri de 4 – 5 stele, etc., atat din Europa cat si din SUA.
Intotdeauna am vrut sa iau contact cu aceasta parte de lume si sa vad cat de bine functioneaza tehnicile de comunicare si influentare despre care am tot vorbit, in vanzari de servicii catre brandurile de lux.
Si ce sa vezi? Nu-i nicio diferenta!
Aceeasi tehnica functioneaza foarte bine indiferent de scara sociala pe care se afla o persoana. De la manageri ale magazinelor de lux din Beverly Hills, la directori sau VP ale unor mari companii la nivel mondial, regulile de baza sunt aceleasi.
Totusi, exista o mica, mare diferenta: atentia la detalii.
In aceasta parte de lume pe care-mi place sa o numesc “mainstream”, atentia la detalii face diferenta. Acesti oameni te citesc foarte usor si-si dau seama dintr-o privire daca stii despre ce vorbesti sau nu, daca esti convins ca ceea ce le oferi este bun pentru ei sau nu, daca esti o persoana serioasa sau nu, etc.
Este foarte dificil sa-i duci de nas! Dar, de fapt, de ce ai vrea sa faci asta de la bun inceput?!
Uite cateva sfaturi pe care sa le ai in vedere atunci cand ai de-a face cu oameni din mainstream (si nu numai):
0. Crede in ceea ce spui. Daca nu esti 100% convins si totusi continui sa livrezi clientilor tai servicii/produse de care de fapt nu prea au nevoie si care nu sunt chiar asa de bune, este doar o chestiune de timp pana cand vine “cineva” la tine cu niste facturi pe care va trebui sa le achiti. Nu poti sa fii convins de ceea ce vinzi? Schimba industria in care lucrezi.
1. Cunoaste-ti produsul/seviciul (tot ce-i de stiut despre acesta si cum este el relevant pentru client) si clientul (de ce ar avea el nevoie de produsul/seviciul tau?);
2. Intotdeauna sa fii ingrijit: haine curate, par aranjat(cu bun gust), unghii curate, ingiena personala bine pusa la punct;
3. Evita sa faci miscari care nu au un scop anume: dat din picioare, plimbari de colo-colo, plimbat pix printre degete, leganat de pe un picior pe altul, etc.
4. Intotdeauna sa zambesti si sa te simti bine (oamenii iti vor copia starea aproape imediat);
5. Fii mereu constient de mesajul pe care-l transmiti celor din jur ( Spuneam intr-un video ca nu putem sa nu comunicam si ca mereu transmitem un mesaj celor din jur)
La toate acestea se adauga tehnicile de comunicare si influentare pe care le gasesti aici.
Fiecare punct cat si tehnicile de comunicare se invata si se stapaneste in timp. Cand ajungi sa devii constient de toate acestea si in mod constient sa jonglezi intre ele, vei vedea ca poti sa comunici foarte usor si fluid cu orice persoana pe care o intalnesti.
Tine minte ca rezultatele pe care le obtii nu depind doar de aceste elemente. Aceste sfaturi te vor ajuta sa dai deoparte unele piedici care ti-ar putea aduce neajunsuri, chiar dinainte de a deschide gura si a spune ceva.
Iti urez succes in tot ceea ce faci si aminteste-ti mereu ca aceste tehinci de comunicare si influentare pot fi aplicate in orice conversatie.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.