Iti place sa folosesti Google Maps? Poate fi foarte simplu si obtii ceea ce-ti doresti cand vine vorba de navigatia pe o harta.

 

In momentul in care alegi o destinatie din punctul in care te afli, automat va fi trasata o ruta si harta va face Zoom Out astfel incat sa poti vedea intregul traseu.

 

De exemplu, daca te afli in Focsani, Vrancea, si tastezi destinatia Paris, Franta, harta iti va arata toata Europa si vei vedea o ruta desenata cu albastru. Poti observa punctul din care pleci si punctul unde vei ajunge impreuna cu tarile si orasele mari prin care vei putea trece.

 

Desigur ca ai optiunea Zoom In astfel incat sa vezi exact pe unde vei trece si care sunt pasii pe care trebuie sa-i faci pentru a ajunge la destinatie.

 

Un model foarte asemanator il avem si noi oamenii cand ne planificam un traseu in minte. De exemplu, in Bucuresti, planificarea mentala a traseului din Regie in parcul Herastrau pana in punctul de unde se inchiriaza bicicletele. Apoi poate fi o mica planificare pas cu pas a locurilor pe unde te vei plimba.

 

Aceasta metoda ajuta foarte mult atunci cand vrei sa-ti propui si apoi sa-ti atingi un obiectiv formulat corespunzator.

 

Atunci cand ai ales o destinatie (un rezultat), daca simti sau observi ca trece timpul si nu prea te tii de el, te-ai putea afla intr-una din urmatoarele doua situatii:

 

     I. Nu stii care este de fapt destinatia finala.

Atunci cand faci Zoom Out, poti observa destinatia finala a calatoriei tale? Daca nu, fa Zoom Out si mai mult pana o poti observa.

 

Este aceasta destul de motivanta? Cauta cauza mai mare din care acest obiectiv face parte. Da-ti seama din ce alt obiectiv mai mare face parte.

 

Daca nu poti observa deloc destinatia finala a obiectivului, atunci regandeste formularea acestuia.

 

     II. Pasii sunt la o distanta prea mare unul fata de celalalt.

Precum ai vrea sa pleci din Focsani, sa faci un pas si sa fii in Arad, apoi inca un pas si sa fii in Budapesta, inca un pas si sa fii in Viena si tot asa…

 

Pasii catre destinatie (obiectiv) pot parea greu de facut. De aceea fa Zoom In si gandeste in pasi marunti si obiective marunte care iti vor creste nivelul de incredere in tine si nivelul de energie pe care il ai.

 

Joaca-te cat de mult poti cu obiectivele tale folosind Zoom In si Zoom Out (Chunk Down si Chunk Up in NLP) si observa efectele foarte faine pe care poti sa le obtii.

 

Uite cum o idee simpla te poate ajuta sa obtii ceea ce-ti doresti! Lasa-mi un comment mai jos daca ai vreo intrebare.

 

 .

Spune si altora!