Ai auzit vreodata de termenul “strategia unui geniu”? Prima data cand l-am intalnit am avut o reactie de genul: “uuuUUUuuu, vreau sa stiu si eu.” Si printre primele strategii de geniu pe care le-am gasit a fost cea a lui Walt Disney.

 

Eu fac parte din generatia celor care a crescut cu micile carticele ale lui Disney de care nu ma mai saturam sa le tot citesc. Apoi au venit desenele animate pline de creativitate si amuzament, care intr-un fel anume, mi-au conturat copilaria. Si acum, filmele facute sub marca Disney sunt pur si simplu fantastice (Frozen fiind printre ultimele creatii).

 

Ce reprezinta strategia unui geniu? Este modul in care acesta gandeste, modul in care isi structureaza informatia si experienta prin care trece astfel incat obtine acele rezultate extraordinare, facandu-l de-a lungul timpului sa dobandeasca titlul de geniu.

 

Imi amintesc de Robert Dilts care povestea despre modul in care gandea Tesla. Acesta din urma, inca de mic, reusea sa vizualizeze foarte clar. Imaginile din mintea sa erau atat de reale incat avea momente in care nu mai vedea clar in jurul sau ba chiar deloc, vazand doar aceste imagini. Au aparut mai multe zvonuri prin care se spunea ca Tesla are un mod neobisnuit de a-si testa inventiile sale: le testa mai intai in mintea sa.

 

Ziaristii si oamenii de stiinta din acea vreme erau revoltati de asemenea zvonuri si au mers la Tesla. Acesta a fost de acord sa fie supus unui test. A fost luat un motor de avion si inainte ca testul sa inceapa, Tesla la analizat in detaliu. Motorul a fost pornit si a fost lasat sa functioneze pentru o perioada mai lunga de timp. In acelasi timp, Tesla a pornit motorul din mintea sa. Dupa ce testul s-a incheiat, a fost oprit motorul real cat si cel imaginat.

 

Care crezi ca era rezultatul? Fara sa aiba acces la motorul real, Tesla a reusit cu o precizie fantastica sa spuna care era gradul de uzura si consumul inregistrat de acesta. Ba mai mult, a spus ce piese erau uzate mai mult si care mai putin.

 

Acum haide sa aruncam o privire asupra strategiei lui Disney. Oamenii care au lucrat cu el isi amintesc ca Walt avea trei camere:

 

  1. Camera Visatorului;
  2. Camera Realizatorului;
  3. Camera Criticului;

 

Mai intai, in camera visatorului, toate ideile prindeau ce forma doreau. Aici se visa cat de mult se putea. Nu exista nicio interdictie.

Cu aceste idei, Disney mergea in camera realizatorului si punea pe hartie tot ceea ce a “visat” in camera precedenta. Contura actiunea si tot ceea ce faceau personajele.

 

Luand cu el tot ceea ce a fost realizat, Disney impreuna cu desenatorii sai mergeau in camera criticului. Aceasta camera se mai numea si “cutia de transpirat”. Era mica, cam inghesuita si se afla undeva sub o scara. Aici se faceau toate corecturile. Disney isi analiza denesene din toate punctele de vedere posibile si elimina ceea ce era de eliminat.

 

Iesind din camera criticului, Disney relua acest proces al celor trei camere de cate ori era necesar pentru a obtine rezultatul care-i satisfaceau toate criteriile.

 

De asemenea, daca cineva reuseste sa faca bine ceva, oricine poate sa invete sa faca acel lucru. In Programare Neuro-Lingvistica(NLP), exista metode prin care poti elicita strategia cuiva. De exemplu, daca se trezeste de dimineata devreme, daca se concentreaza cu usurinta sau ramane calm cand se tipa la el, pentru fiecare din acestea si multe alte abilitati, fiecare dintre noi are o strategie.

 

Strategia de geniu a lui Disney, strategii de atingere a obiectivelor, modul in care convingerile si valorile pe care le avem influenteaza strategiile noastre, impreuna cu multe exercitii si jocuri distractive, toate aceste se gasesc in cursurile organizate de noi, astfel incat sa poti invata, aplica si integra in tine aceste instrumente si concepte, aplicandu-le intr-un mod natural.

Be Sociable, Share!