Update: 

Calatoria noastra prin sunet te va ajuta sa adormi usor si sa ai parte de un somn profund si odihnitor >>> click aici <<<.

* * *

Aminteste-ti ca principalele obiective urmarite sunt urmatoarele:

–          sa ai un somn mai bun;

–          sa ai in fiecare zi mai multa energie;

–          sa micsorezi cat mai mult intervalul de timp in care dormi;

 

Expune-te la Soare

Acest lucru este Foarte Important! In articolul anterior, ti-am explicat modul in care temperatura corpului influenteaza nivelul de energie pe care il ai. Sa stii ca lumina artificiala nu-i destul de buna decat daca ti-ai cumparat o sursa speciala de lumina de mare intensitate.

O zi petrecuta in casa sau intre patru pereti, chiar daca ai becul aprins, este echivalent pentru ochii tai ca si cum ai sta in bezna.

 

Cat timp ar trebui sa stau afara?

Cat mai mult posibil! Daca esti acasa si-ti faci ordine prin ganduri, sau te gandesti la un anumit proiect sau orice alta activitate mentala, du-te afara in curte sau in parc si fa-o acolo.

 

–          Daca muncesti la birou, muta-l in dreptul geamului.

–          Planifica mai multe activitati afara.

–          Deschide jaluzelele imediat ce te-ai trezit.

 

Power Naps – Cum sa Te Energizezi cu Somn Putin

O posibila traducere in limba romana: “pui de somn ce-ti da putere”. Si exact asta este! Facut in mod corespunzator, iti ofera o doza de energie consistenta. Desigur ca fiecare dintre noi este diferit. De aceea, limita maxima a unui pui de somn trebuie sa fie 45 de minute. Mai mult de atat si risti sa intri in stagiile de somn profund.

.

Experimenteaza si observa ce functioneaza cel mai bine pentru tine.

 

Trezeste-te la Sfarsitul Unui Ciclu

Ai trait vreodata urmatoarea experienta: din momentul in care ai deschis ochii si te-ai trezit dimineata, te-ai simtit excelent si energizat?Fara nicio durere musculara, nicio stare de somnolenta si fara nicio stare morocanoasa sau poate chiar usor irascibila. Probabil ca da. Care este motivul?

 

In timp ce dormim, trecem prin mai multe cicluri de somn. Acestea dureaza in medie 1 ora si 30 de minute. Asa ca este important sa dormim multipli de acest interval (3 ore, 4 ore 30 minute, 6 ore, etc.). Si asa cum spune titlul acestei sectiuni, trezirea sa aiba loc la sfarsitul unui ciclu.

 

Acest interval de 1 ora si 30 de minute poate varia de la om la om. De exemplu, daca stii ca ai dormit aproximativ 6 ore si nu te-ai trezit energizat, variaza cu cate 10 minute in plus sau in minus (5h 40min, 5h 50min, 6h 10min, 6h 20min) pana cand reusesti sa afli ce este mai potrivit pentru tine.

 

Disciplina

Asta implica sa ai o ora regulata de culcare si o ora regulata de trezire. Stiu ca poate nu-ti place cum suna, ca-ti mai place sa stai in pat si sa lenevesti sau mai stai pana tarziu. Insa gandeste-te: vrei sa te simti mai bine, sa ai mai multa energie si mai presus de toate: MAI MULT TIMP? Daca este asa, atunci umple-ti timpul cu activitati si profita(statul in pat nu este una dintre ele).

 

Mai exista elemente ce-ti afecteaza nivelul de energie, profunzimea somnului si astfel timpul de calitate pe care il ai. S-ar putea sa nu-ti placa. Vino cu mine in continuare si vom trece in revista dusmanii somnului profund.

~~~***~~~

 

 

 

 

 

 

 

 

Ti-a placut articolul? Impartaseste-l cu prietenii pe Facebook, Twitter si apasa butonul Like.

Tu ai un anumit program de somn? Reusesti sa dormi intre anumite ore sau organismul reuseste sa se regleze singur? Impartaseste-ne gandurile tale mai jos intr-un comment.

Spune si altora!