Update: 

Calatoria noastra prin sunet te va ajuta sa adormi usor si sa ai parte de un somn profund si odihnitor >>> click aici <<<.

* * *

libris.ro%20

Exista o intreaga discutie legata de undele cerebrale, rolul lor si cum ne influenteaza. Sunt multe surse foarte bune legate de somn si oscilatiile neuronale, nu voi intra in detalii aici.

 

Haide sa ne aruncam acum ochii asupra celor cinci stagii ale somnului si asupra schemei urmatoare (nu-ti fa griji, e usor de urmarit). Poti downloada de AICI schema celor 5 stagii de somn

 

Cele 5 stagii

 

Stagiul 1

Cred ca aproape fiecare dintre noi a experimentat acest stagiu in viata sa.

 

Iti aduci aminte de acele momente din timpul unui curs sau atunci cand erai in fata cuiva si mintea ta nu putea sa ramana concentrata acolo. Atunci plecai in alta parte (mental vorbind). Da, exact, atunci cand visezi cu ochii deschisi.

 

In acest stagiu, corpul se relaxeaza, ritmul respirator si cardiac scad putin si mintea noastra tinde sa intre intr-o stare de creativitate, unde gandurile doar curg si ne simtim foarte bine.

 

Stagiul 2

Acum sunt experimentate anumite tipare cerebrale prin care creierul nostru “taie” legatura noastra constienta cu cele 5 simturi.

 

In acest stagiu inca putem fi treziti cu usurinta.

 

Stagiul 3 & 4

In aceste doua stagii suntem cu adevarat adormiti. Undele cerebrale ating cea mai joasa frecventa, vasele de sange se dilata si sangele ce se gaseste in mod obisnuit in organele noastre in timpul zilei, ajunge in muschi pentru a-i ingriji si repara.

 

Stagiul 5 – somnul REM

Oamenii de stiinta inca nu stiu care este scopul acestui stagiu dar pot spune ca desfasurarea acestuia este fascinanta.

 

Acum are loc etapa in care apar visele. Interesant este faptul va acestea apar atunci cand undele cerebrale sunt aproape de cele experimentate cand suntem pe deplini constienti. Poate de aceea sunt momente in care visele par foarte reale incat nu ne dam seama decat in momenul in care ne trezim…si desigur, cateodata ne dorim ca visul sa fi fost real!

In timp ce dormim, oscilam prin aceste stagii. Dupa cum observi, somnul de calitate are loc in Stagiul 2, Stagiul 3 si Stagiul 4.

 

Cat de important este somnul profund?

Este dovedit faptul ca atunci cand nu dormi in mod corespunzator, creste riscul starilor de somnolenta, ameteala, dureri de cap, dureri musculare si apar probleme de concentrare.

 

Cand corpul nu este odihnit cat trebuie, va sacrifica celelalte stagii de somn pentru a ajunge cat mai rapid la cel profund. De aceea corpul nostru intra in acest timp de somn in primele 3 – 4 ore.

 

Sistemul nostru imunitar functioneaza mult mai intens in timpul somnului profund. De aceea dormim mai mult atunci cand suntem bolnavi.

 

Bun, si acum?

Acum ai aflat prin ce treci atunci cand dormi.

 

In urmatorul articol din aceasta calatorie inchei teoria si-ti spun exact ce poti face pentru a-ti creste calitatea somnului, sa spui adio noptilor dormite aiurea si bun venit celor 30 de zile si 10 ore de energie in plus.

~~~***~~~

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmatorul Articol >>>

Ti-a placut articolul? Impartaseste-l cu prietenii pe Facebook, Twitter si apasa butonul Like.

Consideri important sa ai un somn profund? Care sunt metodele prin care reusesti sa dormi ca un prunc? Scrie-ne mai jos un comentariu cu experienta ta.

 

Spune si altora!